top of page

הרשמה לניוזלטר של CoLeague

על חייזרים ויחסי ציבור

  • hadar649
  • 2 במאי
  • זמן קריאה 3 דקות


פול בנוויץ היה פעיל מרכזי באגודת המאמינים בתאוריית החוצנים שמנסים להשתלט על כדור הארץ.

בשנות ה 80, כשחי ליד בסיס של חיל האויר האמריקאי בניו מקסיקו, הזדמן לו לראות מדי פעם מראות מוזרים של אורות נעים בשמיים.

זה כמובן העצים את האמונה שלו במתקפת חוצנים קרובה (וגם שלח אותו לכמה חודשים של אשפוז בכפיה אחרי שהחליט שאישתו נשלטת על ידי חייזרים).

למרבה הפלא, כשדיווח לרשויות על מה שראה וחשב, הם איששו את התאוריה שלו וגרמו לו לחשוב שמדובר בסוד כמוס שעליו לשמור מכל משמר.

הם ידעו שאפשר לסמוך עליו שלא ישמור על הסוד הזה.

בנוויץ לא היה היחיד.

היו כמוהו עוד רבים ברחבי ארצות הברית.

בדיעבד התברר שהוא ואחרים היו חלק מתכנית הטעיה של הממשל האמריקאי שפיתח כלי נשק חדישים במסגרת המלחמה הקרה.

כדי להסתיר את העובדה שמדובר בכלי נשק שוברי שיוויון עם הרוסים, במערכת הבטחון האמריקאית הגו תכנית הטעיה – מתקפת חייזרים.

בנוויץ היה טרף קל.

התכנית הזו היתה חלק מתכנית רחבה יותר של הממשל האמריקאי.

היועצים של הנשיא רייגן קראו לה perception management.

הם הבינו שבעולם מורכב ומסובך כל כך, למנהיגים אין הרבה השפעה על מה שבאמת קורה במציאות.

אבל יש להם יכולת לשנות את תפיסת המציאות של הציבור.


היום נדבר על Perception management במסגרת הארגונית.

נתחיל מהסוף.

לנהל את ה perception שלך ושל היחידה שאת או אתה מנהלים זה לא nice to have, זה גם לא עניין בזוי של "פוליטיקאים" – זה חלק מהעבודה. אפילו חלק חשוב.

אפשר פחות לאהוב את החלק הזה, אבל בתפקידים בכירים אין לכם את המותרות להחליט שאת זה אתם לא עושים.

ולא רק שזה לא 'לא מקצועי' אלא שזה, לדעתנו, חלק מהמקצועיות שלכם כמנהלים ומנהלות (ואם תשאלו אותנו – אתם צריכים להימדד על זה. גם על זה).

ולחדשות בהרחבה.

דיברנו פה לא מזמן על פוליטיקה ארגונית.

כשאנחנו מדברים ב CoLeague על פוליטיקה ארגונית מקדמת, אחד העקרונות החשובים שאנחנו מדברים עליו הוא: לנהל את ה perception שלכם כמנהלים ומנהלות ושל היחידות שאתם מנהלים.

למה?

מכמה סיבות.

אחת מהן, היותר חשובה, היא שלאופן בו אתם נתפסים יש קשר ישיר למרחב ההשפעה שלכם בארגון.

ככל שהתפיסה שלכם כמנהלים או מנהלות באופן אישי ושל היחידה שאתם מובילים, תהיה מותאמת יותר לתרבות, לאסטרטגיה ולאינטרסים של הארגון, כך תגדל היכולת שלכם להשפיע ולהוביל מהלכים מערכתיים.

כשמדובר הנהלה בכירה, היכולת להשפיע מערכתית הוא לא בונוס, הוא ציפיה בסיסית. ואחד התנאים להיות בעלי השפעה כזו, הוא להיות כאלה שהארגון מעריך את העבודה שלכם ושל הצוותים שלכם.

פשוט.

התגובות שאנחנו מקבלים לא פעם מהמשתתפים בקבוצות שלנו על הנושא הזה מתחלקות לשתיים:

1. תחושה של סלידה מהרעיון ("לא באתי לנהל כדי לעשות PR")

2. מחשבה נאיבית שבארגון יודעים היטב מה קורה אצלם ואין צורך להשקיע בזה יותר מדי

לגבי התגובה הראשונה, כאמור, ניהול ה perception הוא חלק חשוב (בואכה קריטי) מעבודת הניהול (בתפקידים בכירים בעיקר)

}

בסוגריים נאמר שבחברות ישראליות שהן חלק מתאגיד גלובלי, ניהול ה perception חשוב אפילו יותר. כשבעלי העניין שלך נמצאים מעבר לים ודוברים שפה שהיא.. ובכן... לא עיברית, יש להם בדרך כלל סט אינטרסים שהוא רחב יותר מזה שלך. אם הם לא יהיו מודעים למה שקורה אצלך בארגון, הם עלולים לקבל החלטות בניגוד לעמדתך.

כמו שאמרנו – מדובר על הגדלת מרחב ההשפעה שלך.

מי שהיו בפוזיציה הזו מכירים את תחושת התסכול כשיחידה אחרת שדוברת את שפת האם של ההנהלה זוכה להערכה רבה יותר על אף שלכולם ברור שהיא לא ראויה לזה.

סגור סוגריים.

{

לגבי התשובה השניה – המחשבה הנאיבית שבארגון יודעים היטב מה קורה אצלכם.

נו טוב, התשובה טמונה בגוף השאלה, זו מחשבה נאיבית.

גם אם לכל מי שנמצאים סביבך יש גישה לכל הידע שיאפשר להם לדעת מה קורה אצלך ביחידה,

גם אם אתה שולח דוחות מפורטים וקריאים שמתארים את הפעילויות השונות שאתה מוביל,

גם אם את מקפידה לעדכן בישיבות הנהלה על הסטטוס של הפרויקטים שלך,

גם אם אתה עושה את כל זה - זה לא אומר שהמסר יעבור.

למה?

כי זה רק אחד מתוך שלושת המרכיבים של ניהול ה perception.

המרכיב הראשון הוא להגדיר מה ה perception שאתם רוצים שיהיה לכם וליחידות שאתם מנהלים.

תזכרו שאנחנו בקונטקסט של השפעה בארגון אז צריך לחשוב איזה perception יתרום להשפעה שלכם.

המרכיב השני הוא כאמור – לתקשר את מה שקורה בצורה שתהלום את ה perception המבוקש (כמובן שזה בהנחה שזה גם בהלימה עם המציאות – אנחנו לא בעניין של לזייף)

המרכיב השלישי הוא לוודא שהמסר עובר.

איך תדעו שהמסר עובר?

כמו שאנחנו אומרים תמיד – כשאתם לא יודעים, תשאלו.

כן, בדיוק כך.

שבו עם הקולגות שלכם מדי פעם ותשאלו אותם מה ה perception שלכם ושל היחידה שלכם בעיניים שלהם.

אם בחרתם במקצוע הניהול (או שהוא בחר בכם), אז זה לגמרי באחריותכם לנהל את כל מה שמושפע ומשפיע על ההצלחה האישית שלכם ושל היחידה שלכם – גם את יחסי הציבור.


 
 
bottom of page